خانه كوهنوردان كرمان - پیمایش دره سختی

خانه كوهنوردان كرمان

پیمایش دره سختی

صبح روز جمعه مورخ 2 تیر با جمعی از دوستان و بچه های تیم به سرپرستی آقای پور شیخعلی طبق قرار قبلی که در سایت اعلام شده بود از چهارراه باغملی با یک دستگاه مینی بوس به سمت دره سختی واقع در30 کیلومتری کرمان در منطقه کوهپایه حرکت کردیم مسیر دارای 15 کیلومتر جاده خاکی و دره های عمیق و خطرناک بود که سرعت حرکت را کند میکرد اما زیبایی منطقه و هیجان عبور از این جاده باعث می شد که خستگی و گذر آهسته زمان احساس نشود بعد از گذشت حدود 1 ساعت به روستای آخری که ماشین باید می ماند رسیدیم نام این روستا فوسک است ، روستایی با خانه های کم و معدود که ساکنان آن به کشاورزی مشغولند .

صبحانه را در کنار ماشین و در کنار باغ های روستا صرف کردیم و بعد از چیدن کوله ها و آب بندی وسایل  به سمت دره سختی به راه افتادیم این دره داری آبشارهای زیبا و حوضچه های آب که با فرود و شیرجه وشنا همراه است که لذت از زیبایی منطقه را چند برابر میکند.

برای رسیدن به آبشارها مسیر رودخانه را دنبال کردیم و بعد از ساعتی کوهپیمایی در کنار رودخانه به نزدیکی آبشار ها رسیدیم در اینجا برای رسیدن به بالای آبشارها از رودخانه جدا می شویم و از دامنه کوه و از بالای دره حرکت میکنیم.

از بالای دره آبشارها دیده میشوند که هیجان ما را چند برابر میکنند .در نزدیکی آبشار درختی تیم به دو قسمت تقسیم می شود تعدادی از افراد به بالای آبشار رفتند تعدادی پایین ماندند سر انجام لحظه ای که منتظرش بودیم فرا رسید شیرجه زدن به داخل حوضچه آبشار.

هیجتان و استرس زیادی داشتیم همه افراد با قبول ریسک و استرس به داخل آب پریدند هنوز آبشار های زیادی بود با زیبایی ها و فرود های دیدنی .

از داخل آب به سمت پایین به طرف سایر آبشار ها حرکت کردیم و از یک یک آبشارها فرود آمدیم و داخل آب شنا می کردیم مسیر بکر و دست نخورده بود به گونه ای که در میان مسیر و در کنار یکی از آبشار ها لانه کبوتری  و کبوتری که روی تخم خوابیده بود چشم نمایی میکرد .

سر انجام بعد از عبور از آبشارها و شنال قبل از آخرین آبشار برای خوردن نهار توقف کردیم بعضی از غذاها به دلیل اینکه خوب آب بندی نشده بود کاملا خیس شده بود

بعد از خوردن نهار ساعتی استراحت کردیم و آبشار آخر که حوضچه  ی دایره ای و سبز رنگ آن از دور خود نمایی میکرد میزبان پرواز بچه ها بود. با پیمودن ادامه مسیر رودخانه دوباره به روستای فوسک رسیدیم و یک روز زیبا و فراموش نشدنی را در خاطراتمان ثبت کردیم و خسته در حال که دوست نداشتیم منطقه را ترک کنیم به ناچار سوار بر مینی بوس به سمت کرمان بازگشتیم.